Ana içeriğe atla

Şahlanan At'ın Geri Dönüşü



Formula 1, 2017 sezonu 11 yarışın ardından Macaristan Grand Prix ile yaz arasına girdi. 2017 sezonu, Mercedes ve Red Bull'un domine ettiği sezonları ardından ilk kez rekabetçi bir sezon oluyor. Ferrari'nin yıllar sonra tekrar şahlandığını gördük bu sezon. Ferrari, bu sezon 2010 Hockenheim'dan beri ilk kez duble yapabildi ayrıca 2008 Magny-Cours'tan beri ilk kez ilk çizgiyi kapatabildi. Ferrari'nin geri dönüşü ve hali hazırda geçen 3 sezonu domine eden Mercedes'in rekabeti bu sezonu çok daha keyifli hale getirdi.
Sezona Ferrari'nin, Mercedes'i strateji ile geçtiği Avustralya Grand Prix ile başladık. Sebastian Vettel'in sevinci aslında Tifosilerin içindeki uzun süreli hasretin dışa yansımasıydı. Avustralya'da sıralama turlarında Mercedes'in az da olsa hızlı olduğunu ancak yarış temposunda Ferrari ile aynı tempoda olduğunu gördük. 11 yarışlık süreç boyunca pistlerin karakteristlik özelliğine göre Mercedes ya da Ferrari'nin bir adım önde olduğunu gördük. Monaco, Macaristan gibi yüksek down-force gerektiren pistlerde Ferrari'nin, uzun düzlüklerin, motor gücünün ön plana çıktığı Azerbaycan, Britanya gibi pistlerde ise Mercedes'in üstünlüğünü görmüş olduk. Ayrıca sezon içinde gelen yağ yakma kısıtlama ve araç tabanına gelen değişim sebebiyle yaz arasına doğru Ferrari'nin geride kaldığını söylendi ancak Macaristan'da duble ile Ferrari bu söylentilere cevap verdi.



İLK KIVILCIM
Sebastian Vettel ve Lewis Hamilton arasında sürekli rekabet görmek isterdi Formula 1 taraftarları. 2010'dan beri istenen bu durum, bu sezon gerçek oldu. Vettel ve Hamilton bu sezon kıyasıya bir rekabet içerisinde. Vettel pilotlar şampiyonasında lider durumda. Hamilton ise Vettel'i sadece 14 puan geriden takip ediyor. Bu kadar yakın giden bir şampiyonada rekabetin kızışacaktı elbet. Azerbaycan'da rekabet alev aldı. Olaylı geçen yarışta yine güvenlik aracı periyodu yaşanıyordu. Lider Hamilton, arkasında ise Vettel vardı. Hamilton güvenlik aracının arkasında tempoyu belirliyordu. Tam bu periyot içerisinde ilginç bir olay yaşandı. Hamilton virajı alırken, Vettel ona uyduramadı ve ufak bir temas yaşandı. Vettel ise Hamilton yanına gelerek Ferrarisini, Hamilton'ın Mercedes'sine tabiri caizse tokuşturdu. Vettel bu durumu, Hamilton'ın fren testi yaptığını iddia ederek açıkladı. Buradan Vettel'e 10 saniye dur-kalk cezası çıktı. Bu olayı FIA 3 temmuz günü tekrar inceledi ama buradan Vettel'e ekstra bir ceza çıkmadı. Bu olayın ardından Vettel ve Hamilton Avusturya'da el sıkışmadı.



TAKIM EMRİ?
Monaco'da Ferrari 2008 Magny-Cours'tan beri Ferrari ilk kez ilk çizgiyi kapatabildi. Pol pozisyonun sahibi ise form durumu pek iyi olmayan Kimi Raikkonen elde etti. Start sorunsuz geçildi. Raikkonen lider arkasında Vettel vardı. 32. tura kadar Vettel, Raikkonen ile farkı 5 saniye ve altında tuttu. Mercedes 30. turda Bottas'ı pite aldı. Ferrari ise 32. turda Kimi Raikkonen'i pite çağırarak bu hamleye cevap verdi. Önü açılan Vettel bu turdan itibaren çok iyi turlar atmaya başladı. Her tur hızlanan Vettel, Raikkoken ile farkı da giderek açtı. 40. turda pite gelen Vettel, pit çıkışında Raikkonen'i geçmeyi başardı. Söylentiler bu turdan itibaren başladı. İlk bakışta Ferrari'nin takım emri verdiği düşünülmesi normal ancak Ferrari, asla takım emri uygulamadı. Detaylı olarak bakarsak Ferrari doğru olanı yaptı. Mercedes, Bottas'ı pite almıştı ve geriye düşme riski vardı ayrıca Raikkonen'in turları ise yavaşlamaya başlamıştı. Takımlar için öncelik önde giden pilottur. Ferrari'de bu kurala uyup Raikkonen'e öncelik tanıdı. Burada sorun ise Vettel'in şapkadan tavşan çıkarması ile oldu. Önü açılan Vettel harika turlar attı ve liderliği aldı. Bu olay takım emrinden ziyade Vettel'in pilotluk becerisiydi.



Macaristan Grand Prix'de de benzer bir durum yaşandı. Hafta sonu yarışı domine eden bir Ferrari vardı. Yarışın 25. turunda ise lider Sebastian Vettel'in aracında bir sorun baş göstermeye başladı. Vettel düzlükte aracın sola çektiğini takım telsizinden bildirdi. Pit duvarı ise buna çözüm olarak kerbleri kullanmaması gerektiğini söyleyerek çözüm üretti. Kerbleri kullanmanın bu kadar önemli olduğu bu pistte Vettel'in turları yavaşladı. Haliyle Mercedesler ve Raikkonen, Vettel'i yakalamaya başladı. Önce Vettel ardından en hızlı turu atmış olsa bile Kimi art arda pite alındı. Ardından Raikkonen, pit duvarına dolaylı da olsa ben daha hızlıyım öne geçirin beni dese de Ferrari bu isteğe böyle devam edeceğiz şeklinde cevap verdi. Ferrari kısacası sorunlu araçla devam eden Vettel arkasında Raikkonen'i tehlikeyi püskürtmesi için kullandı. Bunu bir kesim Ferrari'nin Vettel'i koruduğu yönünde görse de bir kesim ise Ferrari'nin eğer Raikkonen'i öne taşısaydı Vettel'in kolayca Mercedesler'e geçileceğini ve bir dubleyi kaçırmak yerine bu hamleyi seçtiğini düşünüyor. İkisi de makul ancak ikinci seçenek daha akla yatkın geliyor.



BOTTAS'IN YÜKSELEN PERFORMANSI
Geçen sezonun şampiyonu Nico Rosberg'in ani kararla emekliliğe ayrılmasından sonra Mercedes koltuğuna geçen Valterri Bottas için Hamilton'ın yanında silik kalacağı düşünülüyordu ancak Fin pilot Rusya Grand Prix ile başlayan her gün yükselen bir performans ile şampiyonada ben de varım dedi. Bahreyn'de aldığı pol ile kendini hissettiren Bottas, Avusturya'daki galibiyeti ile de zirveye çıktı. Her geçen gün hızlanan Bottas şu an pilotlar şampiyonasında üçüncü sırada ve lider Vettel'in 33, ikinci sıradaki Hamilton'ın ise
19 puan gerisinde.


SONUÇ
Formula 1 uzun bir aranın ardından ilk kez rekabetçi bir sezon yakaladı. Geçen 11 yarışlık süre içerisinde Ferrari ve Mercedes sürekli rekabet halindeydi. Pilotlar şampiyonasında 3 pilotun da birbirine yakın takibi devam ediyor. Hamilton-Vettel arasında rekabet kızıştı ve piste de yansımış durumda. Yaz arasına doğru Ferrari her ne kadar geride kalıyor söylentisi dolaşsa da son yarış olan Macaristan Grand Prix'de duble ile bu söylentilere cevap verdi. Sezon 4 haftalık yaz arasının ardından belki de takvimin en iyi pisti olan Spa-Francorchamps'ta devam edecek.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Savunma Sanatı | Catenaccio

Defansif futbol bir resim olsaydı Mona Lisa'sı "Catenaccio" olurdu. "Catenaccio" İtalyanca'da asma kilit anlamına gelmektedir. Doğuşu ve Mucidi Katenaçyo'nun doğuşu adını aldığı coğrafyada doğmadı. Katenaçyo İsviçre'de Karl Rappan tarafından bulunur. Rappan, Servette ve İsviçre Milli Takımını çalıştırmaktadır. Ancak Rappan'ın bir sorunu vardır. Takımlarının gol yemesinden şikâyetçidir ve 3-2-5 sistemine karşı olan Rappan, bu sisteme antitodunu bulmaya kararlıdır. Rappan, forvetten birer oyuncu eksilterek 1-3-3-3 sistemini ortaya çıkarttı. Lâkin bu sistemin felsefe olarak görülüp dünyayı fethetmesi biraz zaman alacaktı. Viani'nin Katenaçyosu Katenaçyonun bir felsefe halini alması adının verildiği topraklara gelmesi ile olur. Katenaçyoyu bir felsefe halini almasını sağlayan isim ise Gipo Viani'dir. Viani, Salernitana ile Serie B'de katenaçyo ile şampiyon oluyordu. Viani, takımını oldukça geriye çekiyor topu raki

Hız Tutkunları | F1 Şampiyonları

‘’İkinci bitiren birinci kaybedendir.’’   -Ayrton Senna Ünlü Alman fizikçi Albert Einstein der ki: ’’ Aptallara göre insanlar; ırk, cinsiyet, milliyet, yaş, statü, renk, din ve dil başta olmak üzere 8’den fazla kategoriye ayrılırlar. Halbuki olay bu kadar komplike değildir. İnsanlar sadece 2’ye ayrılırlar: İyi insanlar ve kötü insanlar.’’  Formula 1 pilotları da ikiye ayrılır: Şampiyon olanlar ve olamayanlar. Formula 1 Dünya Şampiyonası ilk düzenlendiği 1950’den bu yana birçok pilot gördü. Fangio,Schumacher ,Senna,Prost,Brabham,Hill,Lauda,Icxy,Hunt,Hakkinnen ve birçokları ancak bunlar içinde en dikkat çekenleri kesinlikle şampiyon olanlarıdır. İşte bu şampiyonları Formula 1’in ilk düzenlediği seneden itibaren derlemeye çalıştım.

Maç Raporu | Astana - Galatasaray

Şampiyonlar Liginde 2. hafta dün start aldı. Temsilcimiz Galatasaray Kazakistan deplasmanında Astana ile 2-2 berabere kaldı. Galatasaray'ın sıkıntılı günlerin geçericeğini çok önceden yazmıştık. Transfer döneminin de ki fiyaskonun ardından sezonun aynı şekilde geçeceği aşikardı. Hamza Hamzaoğlu ve Galatasaray geçen senede kaldı. Galatasaray, geçen senede pek bir farkı yok. Tek fark, artık Muslera ütopik kurtarışlar yapıp takımı ipten alamıyor. Maça geçecek olursak ilk 45 dakika Galatasaray adına Sneijder'in şutları ve Bilal'in attığı golden başka futbol adına pek bir şey yoktu. Astana ise Galatasaray'a oranla daha derli toplu bir takım görüntüsü verdı. Özellikle Galatasaray'ın pres yaptığı dakikalarda pasla presi çok güzel kırdılar. Maksimovic, oyunu yönlendiren isimdi Astana adına. Genç oyuncu pas organizasyonlarında takımını harika yönetti. Astana adına eksi ise pasla kırdıkları presin ardından hücum bölgesinde kısır kalmalarıydı. İkinci yarıda ise bambaşka bir